.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهید حبیب ا...صمدی - از سروکلای جویبار تا جزیره دلتنگی ها ؛
پسرم ؛ می خواهم با غیرت بجنگی و با اقتدار و جوانمردانه به شهادت برسی!
شمال نیوز : گاهی بعنوان آرپیچی زن،گاهی تک تیرانداز،گاهی غواص و .... ودر نهایت بعنوان فرمانده دسته مالک اشتر در جزیره مینو،جزیره دلتنگی ها،نخل های سر به فلک کشیده و جزیره صدها و ....

شمال نیوز : شهید حبیب ا...صمدی سروکلائی در سال 1347 در روستای سروکلا از توابع شهرستان جویبار به دنیا آمد.فرزند دوم خانواده بود . دوران کودکی و طفولیت را در روستا گذراند و در همانجا به مدرسه رفت.
ازهمان آغاز کودکی بسیار مهربان و دلسوز بود و در بازیهای کودکانه اش بسیار با دوستان خود با انصاف و بخشش رفتار می کرد.پدر او یک کشاورز ساده و مادر او خانه دار بود و خانواده ای بسیار مذهبی و معتقد داشت.

حبیب الله صمدی سروکلایی

در دوران انقلاب ، پدر و مادر از آنجاییکه همفکر بودند،بطورمداوم در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کردند و بچه ها نیز از همان کودکی آموخته بودند که همیشه باید پیرو ولایت فقیه باشند و به تمامی فرامین حضرت امام(ره)گوش فرا دهند وزمانهایی نیز پیش می آمدکه در مزرعه وقتی صدای بلندگویی را بر علیه شاه می شنیدند،دست از کار می کشیدند و خود را به آن تجمع می رساندند.
شهید بزرگوار صمدی به طور مرتب در پایگاه بسیج محل فعالیت می کرد و اگر انجمن هایی پیدا می شد برای کمک حتما به یاری آنها می شتافت و در بسیج سازندگی بسیار فعال بود و با پایی پیاده از روستا،خودرا به محل ساخت مدرسه و یا مسجد و... می رساند تا از قول خودش اندک کمکی که از دست او بر می آید انجام دهد و دلش همیشه برای مردم مظلوم و فقیر و ستم دیده می تپید و به هر نحو یاری می کرد .

    حبیب الله صمدی سروکلایی

 

زمانی هم که فرامین دینی را آموخت به نحو احسن وبه موقع انجام می داد تا جایی که ساعت ها در دل شب به نماز می ایستادو از نظر دوستان و آشنایان او متفاوت بودو از همان دوران بوی شهادت در او استشمام می شد.
در سال اول متوسطه از خانواده تقاضا می کند همانطور که برادر بزرگترش در جبهه های حق علیه باطل به نبرد رفته،او را هم رهسپار کنند.ابتدا بعنوان بسیجی دانش آموز راهی می شودو این قول را به پدر و مادر می دهد که همزمان درسش را هم بخواند که تا اول دبیرستان را می گذراند و در حین تحصیل به استخدام قراردادی سپاه در می آید وبعد از آن بعنوان بسیجی پاسدار،راهی جبهه می شود.در غرب،جنوب و کردستان و در بیشتر عملیات ها شرکت می کرد.
گاهی بعنوان آرپیچی زن،گاهی تک تیرانداز،گاهی غواص و .... ودر نهایت بعنوان فرمانده دسته مالک اشتر در جزیره مینو،جزیره دلتنگی ها،نخل های سر به فلک کشیده و جزیره صدها و هزار ها خاطره ،شب بیداریها و درددل با نخل ها پبیست و نه سال پیش در یکی از شب های گرم شهریور ماه سال 1365 به درجه بزرگ شهادت نائل می شود.

حبیب الله صمدی سروکلایی

در همان شب همگی همه زمان با فرمانده جوان به خاطره بازی می گذراندند و وصیت هایشان را به هم می کنند و پس از غسل شهادت بعد از نماز مغرب و عشاء از خداوند می خواهند که به این وصال پایان دهد و آنها را به دوستان شهیدشان برساند و شهید صمدی نیز از همه ی دوستانش طلب عفو می خواهد و مدام جمله مادر که پسرم،جگر گوشه ام می خواهم با غیرت بجنگی و با اقتدار و جوانمردانه به شهادت برسی،در گوشش زمزمه می شد به حق که او فرزند لایقی بود به سپیده دم طول نمی کشد که خمپاره ای اصابت می کند به غیر از دو نفر همه افراد این دسته به همراه فرمانده جوان عاشق شهادت ،به دیار حق می شتابند و نیمی از پیکر پاکش را که با اصابت خمپاره جداشده بود در جزیره مینو به خاک می سپارندتا آن سرزمین گواه این باشدکه همه ایران وطن من است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شعبان علیپور 5 مهر 1394
باسلام شهید صمدی والا مقام از روستای دیوکلائ بوده است وهمرزم برادر جانبازم بود روحش شاد
کیا 5 مهر 1394

خوشا به سعادتت شهدا
اشنا 6 مهر 1395
جرا امروز یادی از بسیجیان امام بزرکوارمون نمی شه جرا همشیه صبحت از یک گرو است جرا صبحت ار کسانیی نیست که سالها روزها بر روی دوش مردم تشعیع می شوند جرا باید ایثارگران هیجگونه حق وحقوقی نداشته باشند مخصوص جانبازان زیر بیست وپنج درصد هیج جیز ندارند هیج قانونی ندارندشاید این بجه ها مصدومیت شدیدی دارند به علت نداشتن مدارک در زمان جنک کسی اصلا در بند نبود به همتن ده یا بیست در صد اکتفا کردند اما هیج جیز خبری نیست بیام در رسانه ها یک نفر قهرمان کنیم من فرماندهان سپاه را می شناسم که در جنگ زحمت کشیدند اسمی نمی خواهند از خ؟دشان باشد همشیه می گویند ما با خدای خودمون وامام بزرگوترمون عهد بسته بودیم خدا قبول کند
پریسا جعفری 6 مهر 1395
چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی. به شکوفه ها به باران برسان سلام مارا....روح تان قرین رحمت شفاعتمون کنید سبک بالان عاشق

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.